Net ir sveikas maistas nepadės sulieknėti, jei negeriate vandens!

Net ir sveikas maistas nepadės sulieknėti, jei negeriate vandens!

Sveikas maistas, fizinis aktyvumas – neatsiejama sveiko žmogaus kasdienybės dalis, tačiau koks komponentas yra kur kas svarbesnis net už mitybą? Atsakymas – vanduo! Tai yra bene svarbiausias puikios sveikatos šaltinis, tikriausiai žinote, jog vanduo yra mūsų organizmo pagrindinis cheminis komponentas – jo žmogaus kūne yra net 60 – 70%.

Kodėl sveikas maistas neveikia mūsų organizmo esant vandens trūkumui?

Vanduo mūsų organizme atlieka begalę svarbių funkcijų, tokių kaip toksinų šalinimas, maistinių medžiagų pernešimas į ląsteles, tuo tarpu vandens trūkumas gali sukelti dehidrataciją – būseną, kuomet organizme yra nepakankamas kiekis skysčių, reikalingų gyvybinių procesų palaikymui. Kasdien netenkame tam tikro kiekio skysčių, kvėpuodami, prakaituodami. Netekus 10% vandens, gali sutrikti nervų sistema, sumažėti organizmo gyvybingumas. Vanduo yra vienas svarbiausių sveikos mitybos komponentų, kadangi jis padeda ne tik pernešti įvairias maistines medžiagas žmogaus organizme, tačiau ir jas įsisavinti. Taigi, kiek vandens turėtume suvartoti, kad atsatyti normalų skysčių kiekį organizme, siekiant palaikyti gerą sveikatą?

Atsižvelgiant į Europos maisto saugumo tarnybos rekomendacijas – sveikas, suaugęs žmogus turėtų suvartoti apie 2 – 2,5l skysčių. Tačiau žmogaus poreikis vandeniui, kaip ir maistinėms medžiagoms yra individualus, atsižvelgiant į jo sveikatos būklę, fizinį aktyvumą, klimato zoną. PSO (Pasaulinės sveikatos organizacijos) duomenimis, vandens poreikį galimą apskaičiuoti savo kūno svorį padauginant iš 30ml, manoma, jog būtent tiek vandens reikia vienam kilogramui kūno masės. Svarbu atsižvelgti į tai kiek skysčių gaunate su maistu, labai svarbu, kad jūsų valgiaraštyje svarbią vietą užimtų būtent sveikas maistas, besilaikantys sveikos mitybos taisyklių valgo daug vaisių bei daržovių , todėl suvartotinas vandens kiekis turėtų atitinkamai mažėti! Per daug vandens, gali stabdyti įvairių mineralų įsisavinimą, todėl svarbu žinoti optimalų kiekį vandens, reikalingo būtent Jūsų organizmui, kurį pateikiame lentelėje!

Jūsų komentarai