Kaip paruošti organizmą šaltąjam sezonui, pasinaudojant rudeninėmis gėrybėmis?

Kaip paruošti organizmą šaltąjam sezonui, pasinaudojant rudeninėmis gėrybėmis?

Ruduo – laikotarpis kuomet itin svarbu rinktis sveiką maistą bei aprūpinti organizmą įvairiomis maistinėmis medžiagomis ir vitaminais. Besikeičiantys orai primena, jog labai svarbu į mitybos racioną įtraukti kuo daugiau spalvingų maisto produktų kadangi įvairiaspalviuose vaisiuose bei daržovėse gausu antioksidantų, kurie gali padėti išvengti daugėlio ligų, o taip pat ir vitaminų stiprinančių imunitetą – besiruošiant šaltąjam sezonui. 

Itin svarbu rudenį aprūpinti organzimą cinku, vitaminu E, vitaminu D, geležimi bei vitaminu C, šiuos vitaminus bei mineralus galite įsisavinti rinkdamiesi kuo įvairesnę mitybą, kurioje gausu ne tik vaisių bei daržovių, tačiau ir liesos mėsos, jūrų gėrybių įvairių lęšių, sėklų bei riešutų. Sveikas maistas yra svarbiausias faktorius užtikrinantis gerą organizmo veiklą bei puikią nuotaiką net ir šaltuoju sezonu. Rudenį sezoninių vaisių bei daržovių pasirinkimo spektras itin platus, todėl stiprinti organizmą galima be jokio vargo ar didelių pastangų, mėgaujantis įvairiais skaniais patiekalais.

Įtraukite į mitybos racioną šakniavaisius, daugumą jų galima nusipirkti ištisus metus, tačiau būtent sezoninės daržovės savo sudėtyje turi daugiausiai įvairių naudingų medžiagų. Česnakai, svogūnai, morkos, burokėliai – galybė skonių bei maistinių medžiagų, o pridėti šių produktų į valgiaraštį itin nesudėtinga, gaminant įvairias sriubas, troškinius ar kitus patiekalus. Daugėlyje šakniavaisių yra folio rūgšties, atsakingos už ląstelių augimą bei apykaitą.

Rudeninės daržovės, pavyzdžiui tokios kaip moliūgai aprūpina organizmą vitaminu A, karotinoidais bei ląsteliena, o moliūgų sėklos – puikus užkandis, kuriame gausu mineralinių medžiagų, antioksidantų, bei amino rūgščių. Vitaminas C – vienas reikalingiausių vitaminų visais metų laikais, tačiau rudenį įsisavinti reikiamą jo kiekį paprasčiau nei bet kuriuo kitu metu, vitamino C gausu kopūstuose, kopūstai yra vienas geriausių maisto produktų siekiantiems išsivalyti organizmą, pašalinti įvairius toksinus bei šlakus. 

Vėstant orams neretai pasireiškia energijos trūkumas, vangumas, todėl svarbu rinktis įvairius vaisius, kurie suteikia energijos, pavyzdžiui – vynuogės ar vynuogių sultys – tikras energijos užtaisas! Labai svarbu nepamiršti gerųjų riebalų – mononesočiųjų, kurie mažina blogąjį cholesterolį kraujyje, yra puiki prevencija širdies ligoms, vienas geriausių produktų siekiant užtikrinti gerųjų riebalų įsisavinimą – avokadai. Juose gausu A, B1, B2, B6, C, D, E, K, bei G grupių vitaminų, taip pat geležies ir kalcio. 

Jūsų komentarai