Sveika mityba – lengvi žingsniai padėsiantys atsikratyti kenksmingų įpročių ir gyventi sveikiau

Sveika mityba – lengvi žingsniai padėsiantys atsikratyti kenksmingų įpročių ir gyventi sveikiau

Sveika mityba nėra itin griežti valgymų apribojimai ar mėgstamų produktų atsisakymas. Priešingai, tai turėtų suteikti puikią savijautą, didesnį energijos kiekį, gerinti nuotaiką. Atrodo pasikliaudami vienu ekspertu sakančiu, jog vienoks ar kitoks maistas yra sveikas ir tinkamas, neabejotinai atrasite kitą teigiantį visiškai priešingai. Tačiau naudodamiesi šiais paprastais patarimais, sužinosite kaip laikytis sveikos, skanios bei įvairios mitybos.

Visi žinome, jog sveika mityba padeda išlaikyti normalų svorį bei išvengti tam tikrų sveikatos problemų, tačiau taip pat mityba gali daryti poveikį ir jūsų nuotaikai bei bendrai savijautai. Mitybos racionas, kuriame gausu apdorotos mėsos, pusgaminių, saldžių produktų didina riziką ne tik nutukimui, širdies bei diabeto ligoms, bet ir jūsų psichologinei būsenai – didina stresą, netgi lemia depresijos atsiradimą.

Nors nustatyta, jog kai kurie produktai ar maistinės meždiagos savo sudėtyje turi komponentų, kurie gali daryti teigiamą poveikį jūsų nuotaikai ar savijautai, visgi daug svarbesnis yra bendras jūsų mitybos racionas. Tai reiškia, jog pereinant prie sveikos mitybos jokiais būdais netaikytinas principas – ,,viskas arba nieko“, todėl pašalinti didžiąją dalį savo mėgstamų produktų – nerekomenduotina.

Planuojant sveiką mitybą nuteikite save sėkmei, imdamiesi mažų pakeitimų, pavyzdžiui; per dieną suvalgysiu vieną porciją šviežių sveikų daržovių, vietoje to, jog imsitės drąstiškų pokyčių, kaip pavyzdžiui ; šiandien suvalgysiu tik vieną porciją šviežių salotų. Nedideliai pokyčiai lemia įpročių keitimą, ilgalaikėje perspektyvoje pereinant prie sveikos mitybos.

Ruoškite maistą namuose

Gaminkite maistą namose, ruošiant valgį patiems yra daug lengviau kontroliuoti tokių komponentų, kurių perteklinis vartojimas daro didžiulę žalą kiekius, pavyzdžiui – druskos, cukraus, riebalų. Priimkite teisingus ir protingus sprendimus, kuomet išbraukiate iš savo mitybos nesveikus produktus, yra labai svarbu surasti jiems alternatyvą. Pavyzdžiui išbraukdami sveikatai pavojingus trans riebalus ir pakeisdami juos įvairiais augaliniais aliejais galite padaryti didžiulę įtaką sveikatai.

Neapsiribokite kalorijų skaičiumi

Pernelyg rūpindamiesi kalorijų skaičiumi, stipriai nuklystate nuo sveikos taisyklingos mitybos principų, verčiau sutelkite dėmesį į tai ką perkate, vietoje supakuotų, perdirbtų maisto produktų rinkitės daugiau šviežių ingredientų. Skaitykite etiketes – dažnai etiketėse besipuikuojantys užrašai pavyzdžiui ,, mažai riebalų“ nukreipia demėsį nuo kitų sudėtinių dalių, dažnai tokiuose produktuose būna gausu cukraus, ar kitų kenksmingų komponentų, kas veda prie didesnio kalorijų suvartojimo. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip jaučiatės pavalgę, tai padės jums puoselėti sveikus įpročius ir lavinti skonį. Kuo daugiau sveikų produktų valgysite, tuo geriau jausitės po valgio, ir priešingai – kuo daugiau sunkaus, riebalaus ir nesveiko maisto valgysite, jausite energijos trūkumą, nuovargį.

Vanduo būtinas komponentas

Gerkite daug vandens – vanduo ne tik apsaugo nuo dehidratacijos, taip pat jis šalina iš organizmo įvairius toksinus bei atliekas. Vandens trūkumas sukelia nuovargio jausmą, energijos trūkumą, taip pat tai yra itin dažna galvos skausmo priežastis. Dažnai troškulys yra supainiojamas su alkiu, todėl jums atrodo, jog norite valgyti, palaikydami optimalų vandens kiekį organizme – padėsite sureguliuoti savo apetitą.

Sveika mityba reikalauja suprasti savo kūno poreikius

Vienintelis raktas į sveiką mitybą yra saikas. Iš esmės saikingumo principas reiškia valgyti tiek maisto, kiek jūsų kūnas reikalauja. Valgio pabaigoje turėtumėte jausti pasitenkinimą, o ne nusivylimą.  Saikingas produktų vartojimas eina per balaso prizmę, nepaisant to, ką žada dietos, prisiminkite jog mūsų organizmui neginčijamai reikia visų maistinių medžiagų – angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų bei mineralų. Taip pat kaip ir jų maisto įvairovė, itin svarbus yra maistinių medžiagų tarpusavio santykis. Todėl nesilaikykite tik vienos maistinės medžiagos pagrindu suplanuoto mitybos rėžimo. Ilgainiui organizmui ima trūkti tam tikrų komponentų, kurių stoka gali privesti prie organizmo išsekimo ir panašių sveikatos sutrikimų.  Daugumai mūsų saikingumo principas asocijuojasi su mažesniu maisto kiekiu, negu įprastai suvartojame. Bet tai nereiškia jog turite pašalinti maisto produktus, kuriuos iš tiesų mėgstate. Dažnai visiškai atsisakant mėgstamo produkto, po kurio laiko neabejotinai suvalgote jo daugiau negu reikėtų, todėl nekankinkite savęs, kartą per savaitę leiskite sau papietauti restorane, suvalgyti mėgstamą šokoladą ar bandelę. Suvalgę 100 kalorijų daugiau per pietus, atimkite jas iš savo vakarienės išlaikydami optimalų balansą paros racione.

Uždraustas vaisius

Stenkitės apie tam tikrus produktus galvoti ne kaip apie ,,uždraustą vaisių“. Kuo griežčiau drausite sau mėgautis mėgstamais produktais, tuo labiau jų norėsite, o kuomet pasiduosite pagundai, suvartosite didesnį kiekį šio produkto, nei norėjote, ko pasekoje jausite kaltės jausmą.  Pradėkite sveiką mitybą mažais žingsneliais – mažinkite ne itin sveikų produktų kiekį, vietoje jų įtraukdami į savo mitybą sveikus alternatyvius pasirinkimus.  Sveika mityba – nėra dieta, tai ne trumpalaikis rėžimas padedantis pasiekti tam tikrų tikslų, sveika mityba yra ilgas ir tęstinis procesas, kuris padės jums suvaldyti ne tik tam tikrų ligų atsiradimo riziką, tačiau ir stresą, įvairias psichologines problemas.

Jūsų komentarai