Sveika gyvensena – optimalus kalorijų bei maistinių medžiagų poreikis suaugusiam vyrui

Sveika gyvensena – optimalus kalorijų bei maistinių medžiagų poreikis suaugusiam vyrui

Maistas – būtinas, kad galėtume išgyventi. Žmogus privalo gauti energijos, antraip nevyktų medžiagų apykaita. Mityba yra vienas iš svarbiausių veiksnių, veikiančių mūsų medžiagų ir energijos apykaitos intensyvumą bei pobūdį, todėl – labai svarbu laikytis pagrindinių sveikos gyvensenos taisyklių.

Viena iš jų tai – optimalus, su maistu gaunamas maistinių medžiagų kiekis bei tarpusavio santykis paros mitybos racione, kuris kiekvienam žmogui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į jo amžių, lytį, ūgį, svorį bei fizinį aktyvumą.

Vyrams reikalingas optimalus kalorijų kiekis tam, jog išlaikytų sveiką kūno svorį bei optimizuotų energijos kiekį. Skirtingais gyvenimo tarpsniais, neatsižvelgiant į žmogaus lytį rekomenduojama laikytis tam tikrų normų, t.y atitinkamai mažinti suvartojamų kalorijų kiekį.

Aktyvaus gyvenimo būdo vyrai, nuo 19 – kos ir kiek vyresni, turėtų suvartoti apie 2400 – 3000 kcal per parą, tam jog išlaikytų sveiką kūno svorį. Sportininkams, kurie užsiima itin aktyvia fizine veikla, ypač reikalaujančia didelės ištvermės rekomenduojama suvartoti kiek daugiau nei 3000 kcal. Vidutinio aktyvumo apie 2200 – 2800 kcal, o itin sėslaus gyvenimo būdo atstovai neturėtų viršyti rekomenduojamos 2000 – 2600 kcal normos.

Šioje iliustracijoje pateiktas suaugusio vyro, vidutinio fizinio aktyvumo, paros maistinių medžiagų poreikis. Maistinių medžiagų tarpusavio santykis gali būti ir kitoks, tačiau PSO (Pasaulinės sveikatos organizacijos) rekomenduojamų normų ribose.

Jūsų komentarai