Sveika gyvensena – gyvybiškai svarbūs vitaminai, kur jų ieškoti?

Sveika gyvensena – gyvybiškai svarbūs vitaminai, kur jų ieškoti?

Sveika mityba tai ne tik tinkamų produktų pasirinkimas ir jų paskirstymas paros racione, ne mažiau svarbu užtikrinti pakankamą organizmui būtinų vitaminų bei mineralinių medžiagų kiekį. Tai – raktas į sveiką gyvenseną. Kodėl tam tikri vitaminai yra itin svarbūs siekiant palaikyti gerą sveikatą bei savijautą, ir kuo jie prisideda stengiantis sustiprinti kūną? Pateikiame vitaminus, kurie yra gyvybiškai svarbūs žmogaus organizmui.

Vitaminas A

Šis vitaminas yra itin stiprus, riebaluose tirpus antioksidantas, vaidinantis itin reikšmingą vaidmenį palaikant sveiką regėjimą, nervų funkcijas bei sveiką odą.  Kaip ir kiti antioksidantai, vitaminas A dalyvauja mažinant uždegimų riziką, kovodamas su laisvųjų radikalų poveikiu organizmui. Be to, maisto produktų turinčių vitamino A vartojimas – siejamas su priešlaikinio senėjimo rizikos mažinimu!

Vitaminas D

Vitaminas D, kitaip vadinamas saulės vitaminu, kaip ir vitaminas A, jis – tirpus riebaluose. Tinkamas vitamino D vartojimas yra itin svarbus kalcio ir fosforo absorbcijai, kaulų bei dantų priežiūrai. Naujausių tyrimų rezultatais, maždaug 50% viso pasaulio gyventojų patiria vitamino D trūkumą, reikiamą šio vitamino dozę galima įsisavinti praleidžiant po 5 – 10min, 2 – 3 kartus per savaitę saulėje.

Vitaminas E

Vitaminas E yra itin svarbus daugelio organų funkcionavimui, tai riebaluose tirpus vitaminas, kuris padeda užkirsti kelia laisvųjų radikalų žalai, be to teikia neabejotiną naudą stabdant senėjimo procesus. Vitaminas E padeda sureguliuoti cholesterolio kiekį bei koncentraciją.  Vitaminas E – itin svarbus sportuojantiems, užtikrinant reikiamą vitamino E kiekį organizme, didinama ištvermė treniruočių metu, kadangi mažinamas oksidantų sukeliamas stresas raumenyse.

Vitaminas C

Vitaminas C, kitaip žinomas, kaip askorbo rūgštis, atlieka keletą itin svarbių funkcijų, pavyzdžiui; padeda apsaugoti ląsteles bei išlaikyti jas sveikas, padeda atkurti ir regeneruoti audinius, mažinti blogojo cholesterolio kiekį. Vitaminas C yra vandenyje tirpus vitaminas, kas reiškia jog organizmas jo nekaupia ir negali laikyti, todėl būtina užtikrinti nuolatinį šio vitamino įsisavinimą.

Vitaminas B1

Vitaminas B1 vaidina svarbų vaidmenį išlaikant sveiką nervų sistemą, gerinant širdies bei kraujagyslių darbą. Tai – vandenyje tirpus vitaminas, jis padeda skaidyti angliavandenius į gliukozę, kuri yra panaudojama energijos gamybai. Be to šio vitamino naudojimas siejamas su raumenų stiprinimu, virškinamojo trakto veiklos sklandumu bei kepenų sveikata. Taip pat vitaminas B1 – siejamas su organizmo gebėjimu atlaikyti stresą, todėl dažnai vadinamas ,,antistresiniu“ vitaminu.

Vitaminas B2

Vitaminas B2 taip pat žinomas, kaip riboflavinas, kuris neabejotinai yra vienintelis vitaminas suteikiantis galimybę vizualiai matyti jo teikiamą naudą. Kaip ir kiti B grupės vitaminai, B2 – dalyvauja energijos apykaitos procese, turi įtakos metabolizmui, padeda paversti angliavandenius bei riebalus energija.

Vitaminas B6

B6 vitaminas yra itin svarbus siekiant palaikyti sveiką kūno svorį, dėl to, jog šis vitaminas dalyvauja riebalų, baltymų bei amino rūgščių apykaitoje. Taip pat yra atsakingas už insulino gamybą, bei imuninės sistemos stiprinimą, vertėtų įsiminti jog šis vitaminas yra būtinas vitamino B12 įsisavinimui! Moterims – itin svarbu užtikrinti vitamino B6 įsisavinimą, kadangi jis padeda palaikyti optimalų hormonų balansą organizme.

Vitaminas B12

Vitaminas B12 padeda raumenyse sukaupti iš maisto gaunamą energiją, padeda suaktyvinti folio rūgštį bei mažina cholesterolio koncentraciją. Šis vitaminas yra vienas svarbiausių, tačiau naujausių tyrimų rezultatai rodo, jog daugiau kaip 39% žmonių patiria jo trūkumą. Ilgainiui, organizmas negaudamas šio svarbaus  vitamino gali sukelti negrįžtamus padarinius, pažeisti smegenis, atmintį ar netgi sukelti nemigą.

Jūsų komentarai