Šokiruojanti tiesa – greito maisto žala mūsų organizmui vos per 9 dienas!

Šokiruojanti tiesa – greito maisto žala mūsų organizmui vos per 9 dienas!

Visiems daugiau ar mažiau žinoma nesveiko arba kitaip vadinamojo greitojo maisto žala, tokie produktai siejami su viršsvoriu, nutukimu, be to, dėl didelio riebalų – ypač sočiųjų riebalų kiekio, toks maistas įtakoja širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Kūno sudėtis bei sveikatos būklė daugiausiai priklauso nuo to ką valgome, o riebus, daug cukraus ir paprastųjų angliavandenių turintis maistas – itin prisideda prie kūno pokyčių. Taigi panagrinėkime, kokius pokyčius mūsų kūne nesveikas maistas įtakoja 9 ar mažiau dienų laikotarpyje po jo suvartojimo.

  1. Sujaukia medžiagų apykaitą

Pirmiausiai, visų mūsų medžiagų apykaita – skirtinga, būtent dėl šios priežasties vienas žmogus gali valgyti riebų maistą ir išlikti tokių pačių formų, o kitas net ir retkarčiais besimėgaudamas riebesniu ar kaloringesniu maistu, susiduria su didėjančio svorio problemomis. Tyrimo atlikto su universitetinio amžiaus vaikinų grupe rezultatai parodė, jog net paliekant tokį patį kalorijų skaičių mitybos racione, tačiau pakeičiant kai kuriuos produktus itin didelio riebumo produktais, pokyčiai – akivaizdūs. Itin stipriai sumažėjo raumenų gebėjimas oksiduoti gliukozę, o tai – itin svarbus pokytis, kadangi raumenys atlieką svarbų vaidmenį gliukozės pašalinimui iš organizmo, pavalgius.

  1. Greitas maistas beveik iš karto susiaurina kraujagysles

Nuolat valgant greitą maistą didėja cholesterolio kiekis, veikiausiai tai nestebina, tačiau tikrai nustebins tai jog suvalgius porciją gruzdintų bulvyčių perpildytų sočiaisiais riebalais sukeliama tiesioginė  žalą arterijoms. Nors organizme besikaupiantis cholesterolis laikui bėgant sumažina arterijų sieneles, tačiau mokslininkų atliktų tyrimų rezultatais, grupės žmonių, pusryčiams valgiusių didelio riebumo maisto produktus, arterijų sienelės susiaurėjo net 24%, vos per 2 val po valgio!

  1. Riebus maistas – mažina koncentraciją

Jei po pietų jūsų dėmesys sumažėja, tampa sunku susitelkti į darbus ar nusedėti vienoje vietoje, neverskite visos kaltės energijos ar poilsio trūkumui, ir negriebkite dar vieno kavos puodelio. Galimai Jūsų koncentracijos sumažėjimą lėmė riebaus maisto vartojimas. Itin didelio riebumo maisto vartojimas, siejamas su didesne rizika padaryti įvairių klaidų, nesugebėjimu susitelkti, išsiblaškymu.

  1. Riebus maistas atima energiją ir įtakoja nuotaiką

Nesveikuose produktuose dažnai būna ne tik didelis riebalų ar sočiųjų riebalų kiekis, tačiau taip pat ir neįtikėtini cukraus kiekiai. Vadinamųjų tuščių kalorijų vartojimas yra vienas geriausių ir patikimiausių būdų jaustis pavargusiu bei nelaimingu, pavyzdžiui,  vietoje įprastų pietų pasirenkate suvalgyti keksiukų. Cukrus patenka į jūsų organizmą tarsi banga, kartu su savimi atsinešdama insuliną, kuris savo ruoštu atveria visus kelius, audiniams įsisavinti gliukozę. Audiniai itin greitai sugeria gliukozę, todėl po cukraus atakos itin greit pasijuntate suirzęs ir pavargęs.

  1. Greitas maistas iš tiesų sukelia priklausomybę

Žmogaus kūnas yra natūraliai linkęs reguliuoti energijos poreikį bei jos išeikvojimą, tačiau maisto pramonės atstovai žino kaip apgauti organizmą, slopinant šiuos reguliatorius. Perdirbti ar apdoroti maisto produktai stimuliuoja itin stiprų ,,atlygio sistemos” jausmą žmogaus smegenyse, todėl persivalgyti tampa itin paprasta. Tai apibūdinama kaip įvairių skonių gebėjimas užvaldyti žmogaus smegenis, tam tikros maisto produktų sudėtinės dalys sužadina jūsų apetitą, tačiau jo nepatenkiną, kas praktiškai atima bet kokią galimybę pasakyti ,,gana”. Vienas iš didžiausią priklausomybę sukeliančių produktų – bulvių traškučiai, jų sudėtyje yra visi trys momentinį pripratimą skatinantys komponentai: druska, riebalai, cukrus.

Jūsų komentarai