Paprasta sveikos mitybos paslaptis – valgykite viską!

Paprasta sveikos mitybos paslaptis – valgykite viską!

Skirtingais gyvenimo etapais mityba išlieka vienu svarbiausių geros sveikatos faktorių. Itin didelę reikšmę sveika mityba turi moterims, kadangi maisto pasirinkimas gali įtakoti jų vaisingumą, padėti suvaldyti patiriamą stresą, o vyresniame amžiuje netgi palengvinti menopauzės simptomus! Subalansuota mityba pirmiausiai reiškia pakankamais kiekiais bei optimaliu santykiu gaunamas maistines medžiagas. Tačiau dauguma moterų, nežinodamos kaip sulienkėti iš mitybos raciono išbraukia itin svarbius  komponentus, tokius kaip angliavandeniai ar riebalai.

Kodėl neverta atsisakyti angliavandenių? Angliavandeniai kaip ir riebalai yra gyvybiškai svarbūs sveikos mitybos plano komponentai. Jie suteikia energijos tiek fizinei tiek protinei veiklai, taip pat padeda kovoti su nuovargiu. Tačiau derėtų įsiminti jog naudingi yra tik vadinamieji ,,kompleksiniai angliavandeniai“, kurių yra ryžiuose, grikiuose, pilno grūdo produktuose, įvairiose pupelėse taip pat vaisiuose bei daržovėse. Suaugusios moters mitybos racione, suvartojant 2000kcal, angliavandeniai turėtų sudaryti apiai 300g. Atsisakius angliavandenių organizmas netenka tokių svarbiu komponentų kaip skaidulos, kurios pagreitina medžiagų apykaitą, įtakoja virškinimo procesus, kartu su maistu rekomenduojama įsisavinti apie 25g skaidulinių medžiagų. Siekiant sveikos bei subalansuotos mitybos labai svarbu į mitybos racioną įtraukti ir baltymus. Kaip žinoma, baltymai yra pagrindinė statybinė raumenų medžiaga, jų gausu vištienoje, žuvyje, daugumoje pieno produktų. Paros mitybos racione baltymai turėtų užimti 10 – 15%.

Siekiant subalansuoti mitybą, daroma dar viena didelė klaida – kategoriškas riebalų atsisakymas. Dažnai vien šis žodis asocijuojasi su antsvoriu, papildomais kilogramais, sunkumo jausmu. Tačiau sveika mityba – neįsivaizduojama be riebalų. Tiesa, riebalai taip pat kaip ir angliavandeniai skiriasi. Rekomenduojama vartoti tokius riebalus, kurių sudėtyje gausu omega – 3 bei omega – 6 riebiųjų rūgščių. Pagrindiniai jų šaltiniai – įvairūs augaliniai aliejai, sėklos, riešutai bei riebios žuvys. Dietologų teigimu, riebalai turėtų sudaryti apie 20 – 30% viso paros maisto davinio energinės vertės, taigi vertinant 2000kcal mitybos racione, valgymų metu reikėtų suvartoti iki 66g riebalų. Riebalai padeda organizmui įsisavinti kai kuriuos vitaminus ar mineralines medžiagas, tačiau labai svarbu jog iš jų sotieji riebalai sudarytų ne daugiau kaip 10%!

Jūsų komentarai