Norite numesti svorio? 10 itin paprastų būdų motyvuoti save – rezultatas garantuotas!

Norite numesti svorio? 10 itin paprastų būdų motyvuoti save – rezultatas garantuotas!

Ar kada nors gulėjote ant lovos galvodami apie tai kaip numesti svorio, mėgindami įtikinti save keltis ir eiti į sporto salę? Tuomet žinote, įtikinėjimo procesas gali tęstis valandų valandas, greičiausiai iki tol, kol nebeliks laiko to daryti. Tuomet, neabejotinai – aplanko kaltės jausmas. Kaip to išvengti? 10 itin paprastų ir efektyvių būdų motyvuoti save!

  1. Suraskite priežąstį. Kiekvienas pradedantysis sportuoti turi tvirtai žinoti priežąstį – norite numesti svorio?; tapti sveikesniu?; sustiprėti?; Suraskite ją ir sutelkite į tai visą dėmesį. Tie kurie bent kartą bandė sportuoti, veikiausiai žinote – jei apie tai negalvojate, ryžtas neretai pradingsta. Taigi norėdami pasiekti tikslą, visuomet galvokite apie priežąstį, kodėl to ėmėtės. Psichologiškai žmogus yra instinktyviai linkęs bet kokiu būdų gauti tai ko nori, taigi derinant motyvaciją su tam tikrais veiksmais – tikėtini geri rezultatai
  2. Derėkitės su savimi. Tikriausiai mintyse ne kartą esate sau pasakę – ,,dabar turėčiau mankštintis“, ,,jei nesportuosiu – niekada nesulieknėsiu“. Tokie posakiai sudaro jums begalę kliūčių tolimesniam tobulėjimui, pirmiausia, jausmas, jog jums būtinai reikia kažką padaryti primena darbą ar pareigą, būtent todėl daugumai sunku nusiteikti teigiamai. Antra – dažnai galvojama kas atsitiks, jei to nedarysite, kitaip tariant – grąsinate sau pasekmėmis, tokiu būdų nesamoningai nukreipiate save nuo tikslo nusiteikiate negatyviai. Vietoje to, jog gąsdinate save mintimis kaip atrodysite jei šiandien nesportuosite – galvokite pozityviai – ,,kaip atrodysiu jei šiandien pradėsiu sportuoti“.
  3. Nusistatykite tikslą. Niekuomet nepradėkite dideliais užmojais, pvz; per savaitę numesiu 5kg, fiziškai tai yra labai sunku, be to dažnai tokie kardinalūs pokyčiai pasiekiami alinant organizmą. Vietoje to – nusistatykite mažą tikslą, kurį galite lengvai pasiekti – šią savaitę sportuosiu 2 kartus. Mažesni tikslai yra lengviau įveikiami – todėl neprarandama motyvaciją, be to įvykdžius užsibrėžtus tikslus aplanko pasitenkinimo jausmas, ko pasekoje skubate užsimoti naujų tikslų
  4. Apdovanokite save. Kitaip tariant kokia prasmė turėti tikslą, jei iš jo negaunate jokios naudos? Apdovanokite save! Vėlgi, atlygis neturi būti už galutinio tikslo pasiekimą, pradžiuginkite save dažniau – už kiekvieną treniruotę, kiekvieną numestą kilogramą, ar užduotį kurią įvykdėte. Treniruojant savo kūna, ne mažiau svarbu treniruoti ir smegenis, kuomet pamatysite jog už sunkų ir kryptingą darbą galima pasimėgauti tam tikrų malonumu, tai suteiks jums jėgų judėti į priekį, ir siekti užsibrėžto tikslo. Žinoma, neapdovanokite saves per gausiai, jei padarę 10 min mankštą save apdovanosite tortu – rezultatai gali būti priešingi.
  5. Nespauskite savęs. Jokiais būdais nekaltinkite savęs jog esate ,,tinginiai” ar sugebate mažiau nei tikėjotės. Žmogus, kuris ilgą laiko tarpą bėgioja kasdien – lengvai nubėga 5km, o bėgdamas neišeikvoja tiek energijos, kiek žmogus, kuris neužsiemė jokia fizine veikla pastaruosius porą metų. Labai svarbu suprasti, jog jokiais būdais negalite taikyti sau bendrų standartų, jūs tik pradėjote – todėl nespauskite savęs. Kuomet jums nepasiseka, nenusivilkite savimi, tai neabejotinai nutinka kiekvienam. Labai svarbu jog patyrę nesėkmę – judėtumėte toliau, net ir geriausius sportininkus ištinka nesėkmės, traumos, ligos ar kt; todėl praleidę vieną ar dvi treniruotes, nenusiminkite, grįžkite prie savo tikslo ir siekite jo.
  6. Sveikai maitinkitės. Iš esmės yra du pagrindiniai komponentai siekiant geresnės savijautos bei išvaizdos, tai sportas ir mityba. Tai ką jūs valgysite įtakos jūsų savijautą, o kokios savijautos būsite įtakos jūsų energijos kiekį, nuotaiką bei pozityvumą. Turėdami daugiau energijos – neabejotinai užsiimsite įvairia veiklą, kad ją išeikvotumėte. Laikykitės pagrindinių sveikos mitybos principų – paskirstykite kalorijas ir maistines medžiagas paros racione, vartokite optimalų kiekį maisto, neverskite savęs valgyti to ko nemėgstate, tačiau užtikrinkite, kad paros racione būtų visų jums reikalingų komponentų.
  7. Suraskite įvariai veiklai alternatyvą. Kiekvieną kartą norėdami prigulti ant sofos ir žiūrėti televizorių – išeikite pasivaikščioti. Paprasčiau tariant, veiklą kuria užsiimdami jaučiate kaltę – pakeiskite efektyvesniu užsiėmimu, suteiksiančiu pasiteikinimą. Pagalvokite kaip dažnai jaučiamės tingūs? Beveik nuolatos. Kiekvieną kartą kuomet užsimanysite praleisti laiką pasyviai verčiau imkitės bet kokios veiklos, nebūtina bėgti į sporto salę – atlikite namų ruošos darbus, pertvarkykite namus, išeikite pavedžioti šunį ir t.t Tokiu būdu jausitės kur kas produktyvesnis bei energingesnis.
  8. Priimkite sprendimus pusiaukėlėje. Kiekvieną kartą kai turite vykti į sporto salę, tačiau to nenorite – nepriimkite neigiamo sprendimo iškarto, verčiau pasakykite sau, jog jei pritrūksite energijos ar nenorėsite sportuoti – galėsite grįžti namo. Psichologai kaip vieną pagrindinių, nesėkmių įvairiose srityje priežąsčių įvardija išankstinį nusiteikimą – man nepavyks, šiandien negaliu to padaryti ir t.t Yra didelis šansas jog nuvykę į sporto salę taip nebesijausite ir atliksite puikų produktyvų darbą.
  9. Padarykite kažką dabar pat. Tikriausiai sutiksite jog nusiteikti keliauti į sporto salę ar eiti pabėgioti atrodo didelė ir sunki užduotis. Meskite šias mintis į šalį ir imkitės ko nors lengvesnio – pasakykite sau, jog turite padaryti tik 10 pritupimų, ar šuoliukų. Lengva? Ir dažnai to užtenka, kad paspartintumėte širdies ritmą ir pasijustumėte taip, jog galėtumete padaryti ir daugiau. Pusės jūsų energijos pareikalauja kelionė į sporto salę, pasiruošimas, dušas ir kelionė namo, jei jaučiate jog tam neturite laiko ar jėgų – atlikite keletą paprastų pratimų namuose. Maži dalykai gali suteikti didelę naudą, nenuvertinkitę mažesnio intensyvumo mankštos vien dėl to, jog po jos nebūnate peršlapęs nuo prakaito.
  10. Paverskite tai malonumu. Įsivaizduokite jei kasnors paduotų jums knygą, kuria neturite jokio susidomėjimo, veikiausiai apžvelgsite jos viršelį, pavartysite ir padėsite į lentyną. Taip pat yra ir su sportu, jei verčiate save lankytis treniruotėse kurios jums nepatinka, ar renkatės bėgimą nors negalite jo pakęsti – nedarykite to. Darykite tai kas jums teiktų malonumą. Veikiausiai tai pareikalaus pakoreguoti ,,sportavimo” sąvoką, tačiau atminkite, kad bet koks judėjimas yra gerai! Eikite pasivaikščioti, plaukite, važiuokite dviračių ir t.t

Jūsų komentarai