Norite numesti svorio? Valgykite sezonines daržoves!

Norite numesti svorio?  Valgykite sezonines daržoves!

Daržovės vaidina ypač svarbų vaidmenį mūsų mitybos racione, juose yra naudingų maistinių medžiagų, ląstelienos, vitaminų bei įvairių mineralų. Dauguma daržovių natūraliai turi mažą kalorijų ir riebalų kiekį, todėl yra itin naudingos siekiantiems numesti svorio. Jose esančios skaidulinės medžiagos mažina cholesterolio kiekį kraujyje, užtikrina sklandžią virškinimo procesų veiklą!

Kiek daržovių turėtume valgyti kasdien?

PSO (Pasaulinės sveikatos organizacijos) rekomendacijomis, suaugusio žmogaus mitybos racione daržovės turėtų sudaryti apie 400 – 500 g. Kuo didesnė daržovių įvairovė – tuo didesnė nauda. Per parą, įvairias maistines medžiagas, vitaminus bei mineralus žmogus turėtų gauti iš 4 – 5 skirtingų rūšių daržovių, tokiu būdų užtikrinamas visų organizmui reikalingų komponentų įsisavinimas.

Sezoninės daržovės – naudingiausios

Dėl skirtingo klimato bei orų pokyčių, negalime mėgautis šviežiomis daržovėmis ištisus metus, tačiau kiekvienas sezonas mums siūlo tam tikrų vaisių bei daržovių įvairovę. Sezoninė produkcija visuometu būna skanesnė, sultingesnė, kadangi būna auginama natūraliais būdais – savo sudėtyje turi didesnį maistinių medžiagų kiekį. Sezoninės daržovės yra šviežios, todėl juose randasi didesnis antioksidantų kiekis, daugiau vitaminų bei mineralų, taip yra todėl, jog jų sudėties pokyčių neįtakoja laikas.

Morkos

Nors morkos yra viena plačiausiai naudojamų daržovių pasaulyje ir jų galime įsigyti ištisus metus, tačiau vasarą arba rudenį užaugintos morkos yra naudingėsnės savo maistine verte, turi intensyvesnį skonį bei kvapą. Svarbiausia morkų sudėtinė dalis – beta – karotinas bei skaidulinės medžiagos, taip pat jose gausu antioksidantų, vitaminų A, K, C. Reguliariai vartojamos morkos mažina cholesterolio kiekį kraujyje, jose gausu kalio, kuris praplėčia kraujagysles, gerina kraujotaką, mažina širdies ligų riziką.

Ridikėliai

Ridikėliai yra itin mėgstama daržovė, dažnai naudojama įvairių vasarinių salotų gamyboje. Ridikėliai itin naudingi kepenų bei skrandžio veiklai, jie padeda valyti kraują, šalinti toksinus iš organizmo. Ridikai daugiausiai susideda iš vandens, todėl jų vartojimas yra puikus būdas palaikyti reikiamą skysčių pusiausvyrą, o per dieną suvartodami pusę puodelio ridikų galite gauti beveik 15% vitamino C paros normos taip sustiprindami savo imuninę sistemą.

Baklažanai

Baklažanai yra puikus ląstelienos šaltinis, juose gausu vitaminų B1, B6, kalio, magnio bei mangano, be to, 100 g baklažano yra tik 25 kcal! Kadangi juose beveik nėra kalorijų bei riebalų, tai itin puikus produktas siekiantiems numesti svorio. Baklažanuose esančios skaidulos yra puikus apetito slopintojas.

Ankstyvieji kopūstai

Kopūstai savo maistine sudėtimi laikoma viena naudingiausių daržovių, tai yra vienas geriausių vitamino C šaltinių, kopūstuose jų yra netgi daugiau nei apelsinuose! Vitaminas C laikomas vienu geriausiu antioksidantų, taip pat mažina priešlaikinio senėjimo riziką. Valgyti kopūstus rekomenduojama žmonėms, kurie nori numesti svorio. Nors kopūstuose yra itin daug naudingų maistinių medžiagų, mineralų, bei vitaminų, kopūstus galima vartoti dideliais kiekiais, jie turi daug skaidulinių medžiagų, gerinančių žarnyno veiklą, tačiau jų sudėtyje yra tik 33 kalorijos!

Sėjamosios salotos

Kasdien valgyti salotas – vienas geriausių sveikos mitybos įpročių, tai vienas papraščiausių būdų net tik palaikyti gerą sveikatą, tačiau ir numesti svorio. Tyrimų duomenimis, valgant daug mažo kaloringumo salotų, stiprinamas sotumo jausmas, sumažinamas bendras suvartojamų kalorijų skaičius.

Ankstyvosios bulvės

Bulvės yra vienas populiariausių produktu visame pasaulyje, dėja šios daržovės nuvertinamos, kadangi dažniausiai bulvės valgomos keptos, gruzdintos, ar traškučių pavidalu, vien jų pavadinimas asocijuojamas su dideliu kalorijų kiekiu, ir svorio problemomis. Tačiau iš tiesų bulvės yra naudingos savo sudėtimi, apdorojant jas be papildomų riebalų – gaunamas didelis kiekis vitamino B, C, kalio, vario, fosforo, maistinių skaidulų. Juose esanti didelė vitamino B6 koncentracija, skatina daugiau nei 100 fermentinių reakcijų. Vitaminas B6 reikalingas sintetinant amino rūgštis.

Cukinijos

Jei ieškote sveiko būdo kaip numesti svorio, cukinijos yra puikus pasirinkimas. Cukinijos padeda numesti svorio, tačiau yra vertingos savo sudėtimi. Jų sudėtyje yra daug vitamino C, skaidulinių medžiagų, bei baltymų.  Nors cukinijos yra itin sočios, jos nėra kaloringos. Todėl tai viena geriausių daržovių, kurią valgydami galite pasijusti sočiu, nesuvartojant didelio kiekio kalorijų. Be to juose gausu vandens, kuris padeda palaikyti bendrą skysčių pusiausvyrą organizme.

Jūsų komentarai