Sveika gyvensena – išsamiai apie mineralines medžiagas ir jų svarbą organizmui!

Sveika gyvensena  – išsamiai apie mineralines medžiagas ir jų svarbą organizmui!

Mineralinės medžiagos, kaip ir vitaminai reikalingi užtikrinti sveikai gyvensenai, jie turi daugybę itin skirtingų privalumų, todėl nei vieno mineralo negalima išskirti kaip svarbesnio už kitą. Tinkamam organizmo funkcionavuimui užtikrini – svarbus visų reikalingų vitaminų bei mineralų įsisavinimas tam tikrais kiekiais. Dauguma mineralinių medžiagų reikalingos metabolizmui, vandens balansui organizme reguliuoti, kaulų bei dantų sveikatai, bei daugybei kitų funkcijų atlikti.

Magnis

Magnis yra vienas iš septynių esminių mineralų, kuris yra gyvybiškai svarbus žmogaus organizmui. Magnis atlieka itin svarbų vaidmenį, dalyvauja daugiau kaip 300 įvairių fermentinių reakcijų, padeda palaikyti nervų sistemą, reguliuoja raumenų susitraukimo ir atsipalaidavimo procesų sklandumą. Magnis taip pat atsakingas ir už medžiagų apykaitos reguliavimą, baltymų bei riebiųjų rūgščių skaidymą.

Kalcis

Svarbiausias kalcio vaidmuo organizme – palaikyti kaulų bei dantų stiprumą. Visais gyvenimo tarpsniai yra itin svarbu užtikrinti, jog organizmas įsisavintų optimalų kalcio kiekį, tačiau itin didelį dėmesį reikėtų skirti vaikystėje, kuomet dantys ir kaulai formuojais, bei vyresnio amžiaus žmonėms, kadangi bėgant metams – kaulai silpnėja. Rekomenduojama jog vienu metu kartu su maistu ar papildais žmogus gautų ne daugiau kaip 500mg kalcio, todėl siūloma paros normą išskirstyti į kelias dalis. Tam, jog organizmas įsisavinti kalcį, būtina užtikrinti reikiamą kiekį magnio bei vitamino D.

Cinkas

Cinkas yra atsakingas už tam tikrų funkcijų žmogaus organizme vykdymą, taip pat šis mineralas dalyvauja daugiau kaip 100 fermentinių reakcijų. Cinkas yra itin svarbus imuninės sitemos palaikymui, skatina sveiką augimą bei vystymasį vaikystėje bei užtikrina efektyvesnį žaizdų gyjimą. Tyrimai atlikti Toronto universitete nurodė jog cinkas atlieka lemiamą vaidmenį reguliuojant neuronų tarpusavio sąveiką, kas turi didžiulę reikšmę atminties formavimuisi ir smegenų veiklai.

Geležis

Geležies nauda sveikatai pirmiausiai apima deguonies paskirstymą organams, itin svarbi raudonųjų kraujo ląstelių gamyboje, maždaug du trečdaliai geležies – randami hemoglobine. Hemoglobinas yra pagrindinis deguonies transportuotojas, atsakingas ne tik už deguonies paskirstymą, tačiau ir priėmimą bei saugojimą. Geležies trūkumas yra vienas dažniausiai  nustatomų sveikatos sutrikimų pasaulyje, įtakojančių įvairių ligų vystymąsi. 

Folio rūgštis

Folio rūgštis yra itin svarbi raudonųjų kraujo kūnelių gamybai, taip pat kai kurių ligų prevencijai – atminties praradimui, Alzhaimeriui, su amžiumi susijusių ligų vystymuisi, tokių kaip klausos ar regos sutrikimai. Optimalus folio rūgšties kiekis mažina priešlaikinio senėjimo požymių atsiradimo riziką, padeda užtikrinti kokybišką miegą, užkertą kelią nervų sistemos sutrikimams bei raumenų skausmams.

Jūsų komentarai