Maistinių medžiagų įtaka žmogaus sveikatai

Maistinių medžiagų įtaka žmogaus sveikatai

Mityba yra vienas svarbiausių veiksnių, įtakojančių žmogaus sveikatą. Kartu su maistu gauname įvairias maistines medžiagas, vienos iš jų mūsų organizmui – itin naudingos, kitos dėja gali būti netgi kenksmingos sveikatai. Mityba turi įtakos ne tik žmogaus fizinei būklei, tačiau ir protiniam darbui. Būtinos maistinės medžiagos gerai sveikatai palaikyti: skaidulos, vanduo, vitaminai ir mineralai, baltymai bei kompleksiniai angliavandeniai. Vitaminai – viena svarbiausių organinių maisto medžiagų, reguliuojanti medžiagų apykaitą, skaidulos turi ganėtinai paprastą funkciją – reguliuoti virškinimo sistemą, padėti maistui judėti žarnyne. Vanduo reikalingas palaikyti skysčių pusiausvyrą, tam, kad žmogus jaustusi gerai, būtų energingas. Tuo tarpu tokios maistinės medžiagos kaip cholesterolis – didina riziką susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis. Per dideli druskos kiekiai (gydytojai rekomenduoja iki 5g per dieną, gali sutrikdyti skysčių pusiausvyrą organizme, kas sąlygoja didesnį kraujo spaudimą. Didelę įtaką sveikatai daro ir sotieji riebalai, jie randami raudonojoje mėsoje, žuvyje, paukštienoje, riebiuose pieno produktuose. Šio tipo riebalai didina grėsme susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis, todėl labai svarbu reguliuoti mitybą taip, jog kenksmingų maistinių medžiagų gautumėte kuo mažiau.

Jūsų komentarai