Kodėl sveika mityba – neįsivaizduojama be pusryčių?

2016 spalio 20
Kodėl sveika mityba – neįsivaizduojama be pusryčių?

Sveika mityba – maistinių medžiagų įsisavinimas subalansuotų valgymų metu, kuomet organizmas aprūpinamas energija. Pats svarbiausias dienos valgymas – pusryčiai, kadangi ryte žmogaus organizmas, labiau nei bet kuriuo kitu paros metu yra linkęs įsisavinti maistines medžiagas, vitaminus bei mineralus.

Kodėl verta pusryčiauti?

Sveika mityba – neįsivaizduojama be pusryčių, jų metu gaunama daugiau maistingųjų medžiagų ypač mikroelementų, nei kitų valgymų metu. Tyrimų duomenimis valgant sveikus, subalansuotus pusryčius (nesirenkant itin kaloringų ar sunkių patiekalų, tokių kaip sumuštiniai, bandelės ir kt.) užtikrinamas reikiamas energijos kiekis, sureguliuojama medžiagų apykaita, o valgant skaidulinių medžiagų turinčius produktus sureguliuojami virškinimo procesai bei užtikrinamas ilgalaikis sotumo jausmas.

Pusryčių atsisakymas – kelias į nutukimą

Praleidžiant pusryčius dienos valgymo režime, atsiranda grėsmė susirgti nutukimo, bei antro tipo cukrinio diabeto ligomis, o tie kurie pusryčių nepraleidžia gali pasigirti mažesnėmis liemens apimtimis, taip pat mažesniu kūno masės indeksu. Praleidžiantiems pusryčius yra itin sunku laikytis sveikos mitybos likusiu paros metu, kadangi jausdamas alkį žmogus dažnai užkandžiauja kaloringais produktais, ar suvalgo didesnį maisto kiekį, nei įprastai. Siekiantys sulieknėti dažnai atsisako vieno ar kito valgymo ir dėja dažniausiai tai būna pusryčiai, tokiu siekiu ,,sutaupyti” kalorijų itin padidinama rizika persivalgyti vėlesniu paros metu, taip yra todėl, kad žmonės linkę praleisti pusryčius, suvartoja didesį kalorijų kiekį vakare.

Pusryčiai – didina produktyvumą

 Paprastas argumentas, paaiškinantis kodėl pusryčiai padeda susikoncentruoti bei efektyviau atlikti darbą – sotumo jausmas.  Tikriausiai visi  esate susidūrę su situacija, kuomet jaučiate didelį alkio jausmą, tokiu būdų visos mintys sukasi tik apie maistą, todėl itin sunku sutelkti dėmesį, susikoncentruoti ir efektyviai atlikti darbus. Pusryčių valgymas – ne tik svarbus sveikos mitybos komponentas, siekiantiems sulieknėti, tačiau padeda stiprinti atmintį, didinti koncentraciją – viso to priežąstis stabilus cukraus kiekis organizme. Kadangi naktį žmogus nevalgo, cukraus kiekis organizme tampa itin žemas, o kuomet žmogaus kraujyje trūksta gliukozės jis jaučiasi mieguistas, irzlus, išsiblaškęs. Siekiant pagerinti fizinę buklę bei smegenų darbą pusryčiams rekomenduojama rinktis produktus, kuriuose gausu skirtingų maistinų medžiagų, pirmiausiai angliavandenių,  kurie suteikia energijos ir gali būti įsisavinami iš įvairių grūdinės kilmės produktų, vaisių ar daržovių, svarbu jog sudėtyje būtų omega – 3 riebiųjų rūgščių, kurios padeda smegenų darbui, gerina atmintį, jų įsisavinti galite vartodami graikinius riešutus, chia sėklas. O siekiant padidinti koncentraciją bei užtikrinti sotumo jausmą svarbu įtraukti baltymus, jų įsisavinti galite vartodami kiaušinius ar riešutus.

Pusryčiai sudaro itin svarbią sveikos mitybos dalį, jų metu gauname energijos reikalingos produktyviam dienos darbui. PSO rekomendacijomis valgant 3 kartus per dieną – pusryčiai turėtų sudaryti net 30% visos paros energinės vertės, o valgant 4 kartus – 25% paros energinės vertės.

Jūsų komentarai