Kaip sveikai maitintis, neskaičiuojant kalorijų?

Kaip sveikai maitintis, neskaičiuojant kalorijų?

Kalorijų skaičiavimas nuo seno laikomas vienu pagrindiniu būdų kaip sulieknėti, todėl pirmiausiai iš valgiaraščio išbraukiami kaloringi patiekalai, jie pakeičiami tokiais kurių etikėtėse puikuojasi užrašai ,,mažai kalorijų”, ,,mažai riebalų”, ,,be cukraus” ir daugybė kitų, žadančių puikų rezultatą, neįdedant jokių pastangų. Tokiu būdu šventai tikima, jog tikslus apribotų kalorijų skaičius padės numesti svorio, tačiau kodėl neverta pasikliauti tik kalorijų skaičiumi? Kaip sveikai maitintis neskaičiuojant kalorijų?

Ar kalorija lygi kalorijai?

Pirmiausiai norėdami sužinoti kaip sveikai maitintis, turime suprasti, jog kalorija nėra lygi kalorijai. O sveikos mitybos planas, jokiais būdais nėra tiesiog mažesnis bendras kalorijų skaičius. Tarkim apribojate savo bendrą suvartojamų kalorijų kiekį iki 1500 kcal per parą, taigi renkatės tuos produktus, kurie tilptų į nustatytus rėmus. Dienos gale apskaičiuojate jog liko apie 350 kcal, kurių nesuvartojote, didžiam džiugesiui – būtent tiek kalorijų turi vienas šokoladinio pyrago gabalėlis, rodytusi viskas gerai – per parą suvartojote 1500 kcal ir galite laukti žadėtų rezultatų. Tačiau kodėl jų nesulauksite?

Kas yra kalorija?

Pirmiausiai, nepaisant to kokio tikslo siekiate – subalansuoti mitybą, numesti svorio, sveikai maitintis ar pasiekti stulbinamų pokyčių – turite suprasti, jog kalorijos nėra jūsų priešas. Tai papraščiausias energijos matavimo vienetas, (1 kcal atitinka energiją, kuri yra reikalinga, norint pakelti vieno gramo vandens temperatūrą  vienu laipsniu). Jūsų kūno sudėjimą, sveikatos būklę bei savijautą lemia ne konkretus kalorijų skaičius, o optimalus maistinių medžiagų santykis, bei pasidalinimas paros racione!

Kaip sveikai maitintis

Taigi supratę kalorijos reikšmę, pakalbėkime apie maistines medžiagas, geriausiai suprasti jų prasmę pasitelkiant pavyzdį. Paimkime tą patį 100 g šokoladinio pyrago gabalėlį, kuriame yra 355 kcal bei 500g įvairių vaisių, kuriuose taip pat yra 355 kcal.  Renkantis maisto produktus svarbu atsižvelgti į detalią jų maistinę vertę. Tiek pat kalorijų turintys produktai, gali visiškai skirtis savo sudėtimi, t.y maistinių medžiagų kiekiu bei tarpusavio santykiu.

Pasirinkdamas šokoladinį pyragėlį, pirmiausiai, žmogus gauna didelę dozę ,,paprastųjų angliavandenių“, kurie gliukozės pavidalų iškart plūsta į kraują, organizmui nespėjus išeikvoti gautos energijos, gliukozė ima kauptis krakmolo pavidalu žmogaus kepenyse bei raumenyse, todėl atsiranda ne tik antsvorio rizika, tačiau taip pat smarkiai padidėja tikimybė susirgti diabeto ligomis. Su saldumynais, kaloringais ar itin riebiais patiekalais žmogus daugiausiai gauna cukraus, cholesterolio ar sočiųjų riebalų perteklių, kurie dažniausiai ir tampa įvairių ligų ir negalavimų priežąstimi.

Tuo tarpu pasirenkant vaisius – pirmiausiai gaunama daug vandens, įvairių vaisių sudėtyje gali būti nuo 80 iki 99% vandens! Taip pat įsisavinami vadinamieji ,,sudėtingieji“ angliavandeniai, kurie palaipsniui išskiria energiją, yra lėčiau įsisavinami ir suteikia ilgesnį sotumo jausmą bei energijos kiekį. Vaisiuose taip pat gausu skaidulinių medžiagų, kurios mažina diabeto, širdies, žarnyno ligų riziką, padeda sureguliuoti virškinimą bei pagreitina medžiagų apykaitą!

Kita vertus,  priminsime vieną pagrindinių ir svarbiausių principų kaip sveikai maitintis, nepamirškite, jog svarbiausia – saikingumas! Net ir itin naudinga maistinė medžiaga vartojama per dideliais kiekiais gali daryti neigiamą įtaką, todėl labai svarbu sureguliuoti maistinių medžiagų pasiskirstymą paros racione. Tokiu būdų ne tik sulieknėsite, tačiau jausitės energingesnį, darbingesnį bei būsite geresnės nuotaikos!