Kaip sulieknėti, pasitelkiant mažą gudrybę? Mažiau kalorijų – daugiau skonio!

Kaip sulieknėti, pasitelkiant mažą gudrybę? Mažiau kalorijų – daugiau skonio!

Įsivaizduokite jog svorio metimas – lenktynės, tačiau paremtos neįprastu principu – kuo lėčiau ir užtikrinčiau tuo geresnis rezultatas! Vienas geriausių būdų kaip sulieknėti ir pagerinti savo sveikatos būklę – subalansuotos ir sveikos mitybos planas, tačiau ne mažiau reikšmingi gali būti ir nedideli pokyčiai. Pirmiausiai smulkūs užmojai padeda lengviau suvaldyti mitybos įpročius bei prisitaikyti prie sveikos gyvensenos įpročių – visam laikui!

Rinktis sveikus maisto produktus yra kur kas lengviau nei manote, pakeisdami vos keletą valgymo įpročių ar mitybos raciono komponentų galite padaryti didelę įtaką savo savijautai bei svorio metimui. Maži pokyčiai yra pats sveikiausias bei efektyviausias būdas numesti svorio. Pirmasis nedidelis žingsnis siekiant sveikos bei subalansuotos mitybos, ir sumažinti suvartojamų kalorijų skaičių – apriboti tokių komponentų kaip druska, natris ir cukrus kiekius. Tai padaryti galite itin paprastu būdu – pakeisdami įprastus produktus, sveikesnių produktų alternatyvomis!

Ledai – Šaldytas natūralus jogurtas

Vienas mėgstamiausių desertų šiltuoju metų laiku – ledai, tačiau viename puodelyje ledų kalorijų kiekis gali svyruoti net nuo 500 – 600 kcal, be to leduose mažai baltymų, daug riebalų bei cukraus. Lyginant puodelį ledų su puodelių natūralaus šaldyto jogurto – pastarąjame gali būti vos iki 200 kalorijų, daug baltymų bei mažai riebalų! Be to kas kart galite rinktis naujus būdus kaip pagardinti šaldytą jogurtą, pridėdami natūralių uogų, vaisių ar riešutų, taip ne tik pagerindami skonį, tačiau ir padidindami naudingų maistinių medžiagų kiekį!

Majonezas – Avokadas

Tokie padažai kaip majonezas, ar pomidorų padažas dažnai naudojami norint pagardinti patiekalą, tačiau jų sudėtyje paprastai randasi dideli cukraus, druskos bei natrio kiekiai. Pakeisti majonezą galite trintu avokadu, šaukšte majonezo yra 46 kalorijos, 4,6g riebalų bei 102 mg natrio, tuo tarpu viename šaukšte trinto avokado – 23 kalorijos, 1,5 g riebalų bei tik 1mg natrio! Taip pat avokaduose gausiu omega – 3 bei omega – 6  riebiųjų rūgščių, geležies, fosforo ir kitų naudingų medžiagų. Avokadas laikomas vienu vertingiausių produktų, siekiant sulieknėti.

Sūris – moliūgų sėklos

Yra begalė įvairių sūrių rūšių, nors sūris savaime nėra kenksmingas sveikatai produktas, tačiau siekiant numesti svorio, jo vartojimą rekomenduojama apriboti, kadangi įvairūs sūriai savo sudėtyje turi nemažą kiekį kalorijų bei riebalų. Sūris dažnai naudojamas ruošiant maistą, dedamas į įvairias salotas karštus patiekalus, ar valgomas kaip užkandis – siekiant išgauti įvairių skoninių savybių, tačiau tam puikiai tinka įvairios sėklos – pavyzdžiui moliūgų, jos yra itin vertingas vitamino E, cinko šaltinis,  1-ame  šaukšte moliūgų sėklų – 57 kalorijos, 4,5 riebalų, bei 2,5g baltymų.

Lydytas sūris – Riešutų sviestas

Lydytas sūrelis itin mėgstamas produktas, ruošiant įvairius sumuštinius ar užkandžius. Tačiau šis produktas, savo sudėtyje dažnai turi nemažai kenksmingų medžiagų. Paprastas to paaiškinimas – kuomet sūris yra lydomas, ženkliai padidėja kalorijų bei riebalų kiekis, kadangi lydant iš jo ištraukiamas visas oras, pavyzdžiui puodelis gabaliukais pjaustyto čedario sūrio sveria 113g, puodelis itin smulkiai supjaustyto sūrio – 140g, o puodelis lydyto čedario sūrio gali sverti net iki 244g! Taigi valgant lydytą sūrį suvartojamas didesnis kiekis kalorijų! Vietoje lydyto sūrio gamindami savo mėgstamus patiekalus įdėkite šaukštelį riešutų sviesto, nors šis produktas taip pat pasižymi nemažu kalorijų skaičiumi, tačiau jo sudėtyje yra gausu baltymų, gerųjų riebalų bei skaidulų, kurios užtikrina ilgalaikį sotumo jausmą!

Bulvių traškučiai – kepinti avinžirniai

Bulvių traškučiai – ne veltui laikomi vienu pavojingiausių produktų, ne tik Jūsų svoriui, tačiau ir sveikatai. Jų sudėtyje gausu tokių medžiagų, kurios skatina ne tik nutukimą, tačiau ir įvairias širdies ligas, pavyzdžiui vienoje, 28 g traškučių porcijoje yra daugiau kaip 10g riebalų, iš kurių sotieji sudaro net 4 g! Be to traškučiuose paprastai gausu tokių komponentų kaip druska ar cukrus. Norėdami traškučius pakeisti sveikesniu užkandžiu – rinkitės namų gamybos skrudintus avinžirnius, 28 g porcijoje apkepintų avinžirnių yra tik 1g riebalų, o sočiųjų riebalų – 0g! Be to juose gausu naudingų maistinių medžiagų, bei skaidulų, beveik nėra natrio (vos 7mg, o traškučiuose – 150 g)!

Sviestas – alyvuogių aliejus

Siekiant sulieknėti itin didelis dėmesys skiriamas riebalų kiekiui, tačiau vertėtų įsidėmėti, jog riabalai nėbūtinai tik kenksmingi. Tyrimų rezultatais, alyvuogių aliejus naudingas siekiant apsisaugoti nuo širdies ligų. Daugėlis viduržiemio jūros regionų gyventojų turi žymiai mažesnę riziką susirgti įvairiomis širdies ar kraujagyslių ligomis, kadangi šiuose regionuose yra daugybė produktų savo sudėtyje turinčių omega – 3 bei omega – 6 riebiųjų rūgščių, bei kitų žmogaus sveikatai ne tik ne kenksmingų bei ir naudingų medžiagų. Mokslininkai atliko tyrimus tarp 7600 žmonių virš 65 metų, tyrimų rezultatais nei vienas nepatyrė insulto, o širdies ligų rizika buvo išties itin maža, kadangi jų mitybos racione buvo gausu produktų, turinčių omega – 3, bei omega – 6 riebiųjų rūgščių.

Šokoladinis batonėlis – riešutai su juodo šokodalo gabaliukais

Sveika ir subalansuota mityba dažnai asocijuojasi tik su virtu maistu, daržovėmis bei vaisias. Tačiau iš tiesų yra begalė produktų, kuriuos vartodami galėsite patenkinti savo poreikius, ir nepriaugti papildomų kilogramų. Pavyzdžiui norėdami ko nors saldaus, galite rinktis juodą šokoladą! Jame yra nemažai, žmogaus organizmui naudingų medžiagų, pavyzdžiui 100 g šokolado – randasi iki 11g skaidulų, 67 % paros normos geležies, 58% magnio, ir net 98% mangano! Žinoma, natūralu jog šokoladas yra kaloringas produktas, todėl nerekomenduotina suvalgyti visą 100 g, tačiau keletą šokolado gabalėlių sumaišę su sauja įvairių riešutų galite gauti skanų desertą, tačiau neapkrauti organizmo papildomais cukraus ar riebalų kiekiais! Taigi norėdami surasti būdų kaip sulieknėti, pradėkite nuo vos keletos pakeitimų savo mitybos racione, tai nesuteiks Jums itin greito efekto, tačiau žinosite jog tikslingai žengiate sveikos gyvensenos link!

Sveikesnės maisto produktų alternatyvos

Jūsų komentarai