Kaip numesti svorio be alinančių dietų? – Pasitelkiame į pagalbą Super Maistą!

Kaip numesti svorio be alinančių dietų?  – Pasitelkiame į pagalbą Super Maistą!

Visi maisto produktai, kuriuos vartojame pasižymi tam tikromis savybėmis, vieni mūsų sveikatai teikia naudą, kiti gali daryti žalą. Tačiau yra tam tikra grupė produktų, kurie neretai įvardijami – super maistu (angl. Superfoods), nors tokiems produktams nėra jokio oficialaus medicininio apibūdinimo, jų savybės kalba pačios už save. Tokie produktai – pripildyti maistinėmis medžiagomis, vitaminais ir mineralais, jų sudėtyje yra didelis kiekis antioksidantų. Juos vartojant galima ne tik palaikyti sveiką gyvenimo būdą, bet ir užkirsti kelią lėtinėm ligoms, priešlaikiniam senėjimui, sumažinti nutukimo riziką bei lengviau numesti svorio!

Avokadai

Avokadų sudėtyje gausu vitaminų, maistinių skaidulų, geležies, ir folio rūgšties. Tai puikus polinesočiųjų ir mononesočiųjų riebalų šaltinis, kuris padeda sumažinti širdies ligų riziką. Avokadų sudėtyje yra beveik 20 skirtingų rūšių vitaminų, net 7 g skaidulų ir net 66% vitamino K, kuris padeda reguliuoti cukraus apykaitą ir audinių jautrumą insulinui!

Svoris: Tyrimų rezultatais, žmonės, kurie kasdien suvartojo po pusę avokado, pagerino savo bendrą mitybą, pagreitinimo medžiagų apykaitą. Dalyvavusieji tyrime galėjo pasigirti ne tik pagerėjusia savijauta, tačiau ir mažesniu kūno svoriu, bei dailėsnėmis linijomis!

Rekomenduojama porcija paros racione – pusė avokado!

Mėlynės –  Mėlynėse esantys antioksidantai šalina iš organizmo laisvuosius radikalus, kurie skatina senėjimo procesus, sukelia ląstelių pažeidimus, sukuria prevenciją su senatve susijusioms ligoms, tokioms kaip Alzhaimeris. Viename iš tyrimų dalyvavo 9 senyvo amžiaus žmonės turintys pažinimo sutrikimų, kasdien jiems buvo duodama stiklinė mėlynių sulčių, po 12 savaičių buvo pastebėtas smegenų funkcionavimo gerėjimas.

Svoris: Siekiantiems numesti svorio – privalu įtraukti mėlynes į mitybos racioną! Pirmiausiai jose yra itin naudingų maistinių medžiagų, tačiau jos turi labai nedaug kalorijų, o jų sudėtyje esančios skaidulos palaiko normalią virškinimo sistemą, padeda pagreitinti medžiagų apykaitą.

Rekomenduojama porcija paros racione – 1 – 2 puodeliai!

Brokoliai –  Brokoliai – puikus detoksikacinis produktas, jų sudėtyje esančios 3 augalinės kilmės maistinės medžiagos sudaro specialų derinį, kurio pagalba iš organizmo pašalinami toksinai. Juose yra labai daug ląstelienos, kuri padeda palaikyti optimalų vandens kiekį organizme, užtikrina sklandžią žarnyno veiklą. Brokoliuose esantis magnis – padeda reguliuoti rūgštingumą, sumažinti skrandžio dirginimą.

Svoris: Norintiems numesti svorio, svarbu užtikrinti mažesnį kalorijų suvartojimą, bet tuo pačiu metu nejausti alkio. 1 porcija brokolių (1 puodelis) – turi tik 30 kalorijų, tačiau juose esančios skaidulos bei didelis vandens kiekis užtikrina sotumo jausmą.

Rekomenduojama porcija paros racione – 1 puodelis per dieną!

Žalioji arbata – Tikriausiai visi žinome, jog žalioji arbata yra bene geriausias antioksidantų šaltinis, reguliarus žaliosios arbatos vartojimas siejamas su mažesniu cholesterolio kiekiu kraujyje, diabeto bei širdies ligų prevencija.

Svoris: Žaliojia arbata pasaulyje yra plačiausiai paplitęs gėrimas be vandens. To priežąstys – neapskaičiuojama arbatos nauda organizmui, pasižyminti detoksikuojančiomis savybėmis, svorio kontroliavimą. Prieš valgį išgerdami puodelį žaliosios arbatos – skatinate svorio mažėjimą!

Rekomenduojama porcija paros racione – 1 – 4 puodeliai!

Avižos – Avižos yra vienas sveikiausių produktų, mažinančių ,,blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje, priešingai, jų sudėtyje esančios skaidulos padidina ,,gerojo“ cholesterolio kiekį!

Svoris: Siekiantiems numesti svorio – avižas rekomenduojama valgyti ryte, kuomet organizmui reikia pasisemti energijos, kadangi avižose yra nemažas kiekis angliavandenių. Juose esantys sudėtingieji angliavandeniai tyrimų rezultatais siejami su mažesniu cholesterolio kiekiu bei mažesnėmis apimtimis.

Rekomenduoja porcija paros racione – 1, ½ puodelio!

Lašiša – Tai vienas iš pagrindiniu gerųjų riebalų šaltinių, kurio sudėtyje gausu omega – 3 riebiųjų rūgščių, kurios skatina kraujo spaudimo mažėjimą. Žmonėms, kurie turi širdies problemų, ar yra patyrę širdies smūgį – reguliarus lašišos vartojimas sumažina riziką širdies smūgio pasikartojimui!

Svoris:  Be omega – 3 riebiųjų rūgščių, lašišų sudėtyje yra gausu baltymų, kurie žinomi, kaip ypač naudingi norintiems numesti svorio. Kadangi baltymai užtikrina sotumo jausmą ilgesniam laikui, be to reguliuoja cukraus kiekį kraujyje. Porcija lašišos turi apie 40% paros normos baltymų!

Rekomenduojama porcija savaitės racione – 2 porcijos!

Sojų pupelės – Sojų pupelės yra vienas geriausių baltymų šaltinių, polinesočiųjų riebalų bei omega – 3 riebiųjų rugščių. Sojų pupelių valgymas gali padėti išvengti širdies, kraujagyslių ligų. Taip pat padeda sumažinti menopauzes bei atritio simptomus.

Svoris: Pusėje puodelio sojų pupelių yra net 5, 4g skaidulų ir net 17 g baltymų! Šis derinys užtikrina sotumo jausmą, todėl suvartojama mažiau kalorijų bei rečiau užkandžiaujama.

Rekomenduojama porcija paros racione – 1 – 2 puodeliai!

Špinatai – Tarp sveikiausių daržovių špinatai užima itin reikšmingą vietą, jų sudėtyje gausu vitaminų, mineralų, beta – karotino, taip pat antioksidantų. Špinatai yra viena pagrindinių daržovių, kurią rekomenduojama įtraukti į kasdienę mitybą, siekiant sumažinti skrandžio rūgštingumą.

Svoris: Špinatai yra itin nekaloringi, todėl labai naudingi norintiems numesti svorio, 1 puodelyje špinatų yra tik 7 kalorijos! Todėl juos rekomenduojama valgyti kaip alternatyvą įvairiems užkandžiams, taip sumažinant bendrą suvartojamų kalorijų kiekį.

Rekomenduojama porcija paros racione – 3 – 5 puodeliai!

Graikiniai riešutai – Kaip ir daugėlis kitų riešutų, graikiniai riešutai yra vienas geriausių omega – 3 riebiųjų rūgščių šaltinis. Jų vartojimas padeda sureguliuoti normalią kraujotaką. Graikiniai riešutai nuo seno yra įvardijami, kaip vienas geriausių produktų smegenų veiklai pagerinti.

Svoris: Graikiniai riešutai yra praturtinti manganu ir variu, bei antioksidantu – kuris padeda blokuoti uždegiminius procesus, didina atsparumą diabetui. Įtraukiant graikinius riešutus į mitybos racioną gaunamas skaidulų, baltymų bei omega – 3 riebiųjų rūgščių kiekis, reikalingas norintiems numesti svorio.

Rekomenduojama porcija paros racione – viena saujelė!

Jogurtas (liesas) – Jogurte yra gerųjų bakterijų , padedančių kovoti su ligomis, bei stiprinančių imunitetą. Taip pat reguliuoja virškinimo procesus bei užtikriną skandžia kasos veiklą.

Svoris: Jogurte yra didelis kiekis baltymų, naudingų siekiantiems numesti svorio. Tai yra puikus užkandis po treniruotės, jame esančios amino rūgštys padeda atstatyti raumenis. 

Rekomenduojama porcija paros racione – 1 – 2 indeliai!

Jūsų komentarai