Ar užtenka skaičiuoti kalorijas?

Ar užtenka skaičiuoti kalorijas?

Dauguma žmonių norėdami subalansuoti mitybą ar atsikratyti kelių nepageidaujamų kilogramų, pirmiausiai ima skaičiuoti kalorijas. Logiška galvoti jog kalorijų apribojimas padės pasiekti norimo rezultato, tačiau kalorijų skaičiavimas, neapibrėžia maisto, kurį valgome kokybės. Sveika bei subalansuota mityba, tai procesas kurio metu organizmas gauna visas jam reikalingas maistines medžiagas (angliavandenius, baltymus, riebalus) pakankamais kiekiais, bei optimaliu santykiu.

Pavyzdžiui mažindami kalorijų kiekį, iš mitybos raciono išbrauktumėte tokius kaloringus produktus, kaip riešutai, įvairios sėklos ar avokadai. Tačiau tuo pačiu netektumėte nepakeičiamų žmogaus organizmui riebiųjų rūgščių bei juose tirpių vitaminų. Jei dažnai jaučiate alkį, tai gali būti ženklas, jog vartojate netinkamus maisto produktus, PSO (Pasaulinė sveikatos organizacija) iš baltymų rekomenduoja gauti apie 10 – 15% paros energijos poreikio – 1 g baltymų išskiria 4,3 kcal;  iš riebalų 15 – 30%, kurie skildami išskiria 9,4 kcal;  tuo tarpu angliavandeniai turi sudaryti   55 – 75%, jie skildami išskiria 4 kcal, reikėtų nepamiršti ir skaidulų, jos svarbios, kadangi padeda maistui judėti žarnynu ir turėtų sudaryti apie  10% paros energijos poreikio. Į savo mitybos racioną derėtų įtraukti sveikus, neperdirbtus produktus, su kuriais gausite didesnį kiekį energijos, pagerinsite savo koncentraciją, bei sumažinsite potraukį persivalgymui. Kalorijų skaičiavimas gali būti naudingas siekiantiems numesti svorio, tačiau tai ne visuomet pagrindinis veiksnys lemiantis sėkmingą lieknėjimą. Rekomenduojama atkreipti dėmesį į maistinių medžiagų santykį, bei pasiskirstymą paros racione.

Jūsų komentarai