8 Negirdėti būdai, kaip kontroliuoti porciją lėkštėje – nejaučiant alkio!

8 Negirdėti būdai, kaip kontroliuoti porciją lėkštėje – nejaučiant alkio!

Vyraujanti nuomonė, jog sveika mityba – galima tik eliminavus tam tikrą kalorijų kiekį, ar užsiimant itin aktyvių sportu – teisinga tik iš dalies. Didžiausią įtaką mūsų savijautai bei svoriui, daro maži, mūsų kasdienių įpročių pakeitimai. Neveltui sakoma, jog siekiant didelių tikslų reikia pradėti nuo mažu, tačiau reikšmingų žingsnių!

#1 Keletą minučių prieš valgant išgerkite stiklinę vandens, taip ne tik sumažinsite persivalgymo tikimybę, tačiau ir užtikrinsite reikiamą skysčių balansą organizme. Be to, dažnai pasitaiko atvejis, kuomet alkio jausmas yra supainiojamas su troškuliu, tuomet organizmas pradeda siųsti signalus, tarsi jam reikėtų pasistiprinti, nors iš tiesų jam tiesiog trūksta skysčių. Taigi išgerdami stiklinę vandens prieš valgį, ne tik sumažinsite suvartojamo maisto kiekį, tačiau ir apsaugosite organizmą nuo dehidratacijos.

#2 Valgyti daržoves rekomenduoja visi sveikos mitybos specialistai bei sveikos gyvensenos šalininkai, tačiau tai svarbu ne tik norint užtikrinti reikiamą vitaminų bei mineralų įsisavinimą, tačiau ir ir bendram kalorijų sumažimui, rekomenduojama jog daržovės sudarytų 3/4 visos lėkštės, taip greičiau užpildomas skrandis, bei greičiau pajuntamas sotumo jausmas. 

#3 Neįtikėtina, tačiau lėkštės spalva gali įtakoti apetitą! Atsižvelgiant į 2012m, ,,Kornelio“ universiteto atlikto tyrimo rezultatus, lėkštė, kuri su maistu turi mažą kontrastą – yra panašių spalvų, skatina didesnį apetitą ir padidiną galimybę, suvalgyti visą lėkštėje esantį maistą net iki 22%! Tuo tarpu, valgant iš lėkštės, kurios kontrastas su maistu – didelis, suvartojama mažiau maisto, o tuo pačiu ir mažesnis kalorijų kiekis!

#4 Mitybos specialistai pusryčiams rekomenduoja rinktis grūdinės kilmės produktus, žinoma, įtraukti juos į kasdienės mitybos raciona privalu. Tačiau, pirmiausia, reikėtų būti tikriems jog vartojami angliavandeniai yra vadinamieji, sudėtingieji. Tai ypatingai svarbu siekiantiems ne tik laikytis sveikos mitybos, tačiau ir sulieknėti. Vietoje to, jog pusryčiams suvalgote dribsnių užpiltų jogurtu, rinkitės puodelį natūralaus jogurto o dribsnius – barstykite ant viršaus! 

#5 Tikriausiai ne kartą girdėjote patarimą valgyti maistą lėtai, tai padeda valdyti alkio jausmą, sumažina suvartojamų kalorijų kiekį. Tačiau naujausių mokslinių tyrimų įrodymais, įtakos virškinimui bei sotumui gali turėti ne tik lėtas valgymas, tačiau ir muzikos klausimas, klausantis atpalaiduojančios muzikos, paprastai valgoma lėčiau, tai padidina valgymo proceso malonumą, be to sumažėja suvalgomo maisto porcijos. 

#6 Dažna antsvorio problema – užkandžiavimas. Renkantis užkandžius reikėtų atkreipti dėmesį, ir rinktis tai ko iškarto suvalgyti negalite, t.y produktus, kuriuos reikia nulupti, išgliaudyti, ar pan. Taip prailginsite valgymo procesą, pavyzdžiui gliaudydami pistacijas, užtruksite ilgiau, ir tikėtina, jog suvalgysite mažiau. 

#7 Niekuomet nevalgykite tiesiai iš pakuotės, nusipirkę sausainių, traškučių, riešutų ar kitų užkandžių, porcijuokite juos! Beveik visais atvėjais, valgant tiesiai iš pakuotės suvalgoma visa porcija, kuri neretai būna 5 ar net 10 kartų didesnė, nei rekomenduojama suvartoti per dieną. Kornelio universiteto mokslininkai nustatė, jog žmonės, kurie valgė tiesiai iš pakuočių suvartojo net 50% daugiau traškučių! Taigi, pirkdami pakuotę, kurioje yra 10 ar mažiau porcijų išdalinkite ją į atskirus maišelius, taip psichologiškai vis dar manysite jog suvalgėte visą porciją, tačiau organizmas gaus optimalų rekomenduojamą kalorijų bei įvairių maistinių medžiagų kiekį. 

#8 Prieš užkandžiaudami, pirmiausia suvalgykite sriubos! Nors gali atrodyti, jog tokiu būdu suvartosite daugiau kalorijų, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, jog prieš pagrindinį patiekalą suvalgius dubenėlį sriubos – sumažinamas bendras paros eigoje suvartojamų kalorijų kiekis! Tyrimų metu, žmonės, kurie prieš pagrindinį patiekalą suvalgė sriubos, bendrą suvartojamų kalorijų kiekį sumažino net 20%! Žinoma, rinkitės tik natūralias sriubas, ruoštas sultinio pagrindu, su daržovėmis, ar liesa mėsa. 

Sveika mityba – pasiekiama mažais, kryptingais žingsniais, kuomet organizmas iš lėto prisitaiko prie naujo gyvenimo būdo. Užsimojus iškart eliminuoti daugybę mėgstamų produktų, ar stipriai sumažinant jų porcijas – tikslą pasiekti ypatingai sunku, kadangi beveik visada yra grįžtama prie senųjų įpročių. 

Jūsų komentarai