Sveikas maistas – ką apie jūsų sveikatą sako stiprus potraukis maisto produktams?

Sveikas maistas – ką apie jūsų sveikatą sako stiprus potraukis maisto produktams?

Sveikas maistas – svarbus ne tik tuomet kai norima numesti svorio, tačiau ir tam jog patenkinti organizmo poreikius. Kuomet organizme trūksta tam tikrų maistinių medžiagų ar mineralų atsiranda potraukis įvairiam specifiniam maistui – saldžiam, sūriam ar itin kaloringam, toks potraukis dažnai skiriasi nuo alkio jausmo, kuris yra kontroliuojamas jūsų skrandžio, tačiau išskirtiniai potraukiai ypač sūriam ar saldžiam maistui – prasideda jūsų smegenyse. Kuomet jaučiamas alkis, tai yra ženklas jog jūsų organizmui trūksta energijos, tačiau itin staigus cukraus poreikis gali byloti apie maistinių medžiagų, vitaminų ar mineralų trūkumą organizme. Taigi kaip suprasti kokių svarbių komponentų trūksta jūsų mityboje?

Kuomet itin greitai užsimanote ko nors saldaus, pirmiausiai išsiaiškinkite ar pasitenkintumėte jei suvalgytumėte bet kokį saldų maistą, ar norite konkretaus produkto, pavyzdžiui – šokolado. Jei atsakymas iš tiesų šokoladas, jums galimai trūksta magnio, kadangi kakava yra vienas didžiausių natūralaus magnio šaltinių, jūsų smegenys impulsyviai siekia gauti maisto, kuris suteiktų reikiamų mineralų. Būtent dėl to laikantis sveikos mitybos, rekomenduojama valgyti kuo įvairesnį sveiką maistą, aprūpinantį organizmą visomis reikalingomis medžiagomis.

Mūsų organizmas privalo gauti kalcio, natrio, magnio, cinko ir kitų mikroelementų, reikalingų palaikyti gerai sveikatai bei savijautai. Kadangi daugėlio mineralų skonis sūrus, tokiu būdu organizmas praneša apie jų trūkumą, jei reguliariai trokštate sūraus maisto, tai gali reikšti kad natrio kiekis jūsų organizme yra per mažas, natris yra būtinas mineralas, siekiant išlaikyti normalų kraujo spaudimą, bei optimalų vandens kiekį organizme. Tačiau kita vertus natrio kiekis organizme neturėtų būti per didelis, todėl rekomenduojama jo suvartojimą apriboti iki 1500mg per dieną, tai reiškia ne daugiau kaip 2 – 3 šaukštelius druskos. Tačiau tam jog užtikrintumėte optimalų jo kiekį organizme, nebūtina į maistą pridėti druskos daugybėje produktų natris randamas natūraliai, į savo mitybos racioną įtraukite daugiau riebios žuvies, anakardžio riešutų, įvairių sėklų.

Jei nuolatos norite pasisotinti valgydami taip vadinamus paprastuosius angliavandenius, kurių gausu įvairiuose miltiniuose patiekaluose – bandelėse, pyraguose, sausainiuose, tai pat makaronuose, baltoje duonoje ir t.t Galimai jūsų organizmui trūksta, triptofano – amino rūgšties, kurią organizmas naudoja seratonino sintetinimui. Tačiau pačio triptofano angliavandeniuose nėra, daugėlio dietologų bei gydytojų teigimu suvalgius angliavandenių pakyla cukraus kiekis kraujyje, kuris palengvina triptofano įsisavinimą į smegenis. 

Sveikas maistas daro bene didžiausią įtaką mūsų sveikatai, lemdamas ne tik išvaizdos pokyčius bei nuotaiką, tačiau ir organizmo funkcionalumą, gydytojų bei dietologų rekomendacijos maitintis sveikai – įtraukiant kuo daugiau ir įvairesnių maisto produktų iš vaisių bei daržovių grupių, liesos mėsos, įvairių riešutų bei sėklų yra itin svarbios jūsų bendrai sveikatai. 

Jūsų komentarai